Regulamin Sklepu
NUTY-ZAPACHOWE
Sklep internetowy pod marką NUTY-ZAPACHOWE
UWAGA
Art. 212. kk
§ 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie mającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności,
podlega grzywnie, karze ograniczenia albo pozbawienia wolności do roku.
§ 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków
masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
Reklamacje i zwroty
- W razie uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu, prosimy o spisanie wraz z kurierem protokołu reklamacyjnego będzie on bowiem niezbędny do uzyskania odszkodowania od przewoźnika.
- Klient ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny o ile towar nie był używany w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki. Czas na odesłanie przesyłki to 14 dni.
- Pełny zwrot kosztów przysługuje tylko w tedy gdy produkt zakupiony na naszej aukcji był nie używany w przeciwnym przypadku sklep nuty-zapachowe potrąca 30-90% kwoty zakupu w zależności od zużycia produktu.
- Prosimy o dołączenie oryginalnego dowodu zakupu
- Sklep NUTY-ZAPACHOWE nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
- Reklamacje należy składać na adres:
- „SPARDOS” – Grzegorz Zgliczyński
ul MARKA HŁASKI 10
01-689 Warszawa - Pieniądze za zwrócony towar Klient otrzyma przelewem na wskazany numer konta.
- Koszty odesłania do naszego sklepu zamówionego produktu nie podlegają zwrotowi.
- W przypadku zwrotu prosimy o wypełnienie oświadczenia poniżej
>WZÓR OŚWIADCZENIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ<
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.”
Zdaniem UOKiKu oraz Komisji Europejskiej sprawdzenie jakości towaru ma odbywać się w taki sam sposób w jaki mógłby zrobić to w sklepie stacjonarnym.
Proszę pamiętać że w sklepie stacjonarnym nie można sobie otwierać wszystkich zafoliowanych produktów i testować.
ZWROT TESTERÓW
Perfumy, które były otwierane, testowane i użytkowane nie będą mogły być sprzedane ponownie jako produkt pełnowartościowy. Perfumy otwierane tracą swe właściwości zapachowe (chemiczne) z uwagi na kontakt ze światłem, zbyt wysoką temperaturą, nadmierną wilgotnością. (…) Tak samo czasowa przydatność perfum po pierwszym użyciu skraca się do 12miesięcy, gdzie przed użyciem produktu przydatność jest 5 lat. Ponowna sprzedaż perfum używanych prawdopodobnie jest możliwa, jednakże nie za swą pierwotną cenę. Istota instytucji odstąpienia od umowy zostanie w tym wypadku naruszona. Aby produkt użyty w znacznym stopniu trafił do ponownej sprzedaży, musimy taki produkt przecenić. Odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni w naszym sklepie takiego produktu obowiązuje, lecz jest potrącana kwota za zmniejszenie wartości produktu min. 20%. Każdej sytuacji podchodzimy indywidualnie i uzasadniamy to w formularzu zwrotów. Przede wszystkim kwota zwrotu jest uzależniona od zużycia produktu.
W związku z powyższym, że w świetle naszego przypadku, gdyby konsument naruszył folię i opakowanie produktu, pomimo, że miał on możliwość zapoznania się z przedmiotem np. w sklepie stacjonarnym w takiej sytuacji będzie obniżana kwota zwrotu w zależności od utraconej wartości produktu. Produkt można obejrzeć bez otwierania sprawdzić skład oraz kod produkcji.
Zgodnie z art. 10 ust. 3 pkt. 5 poprzednio obowiązującej ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny – konsumentowi nie przysługiwało prawo odstąpienia od umowy w przypadku zakupu perfum w sklepie internetowym. W ocenie Sądu bowiem „perfumy, które były otwierane, testowane i użytkowane nie będą mogły być sprzedane ponownie jako produkt pełnowartościowy. Perfumy otwierane tracą swe właściwości zapachowe (chemiczne) z uwagi na kontakt ze światłem, zbyt wysoką temperaturą, nadmierną wilgotnością. (…) Tak samo czasowa przydatność perfum skraca się do 12miesięcy, gdzie przed otwarciem produktu zafoliowanego przydatność produktu jest 5 lat. Ponowna sprzedaż perfum otwieranych, uszkodzonych lub z naruszonym opakowaniem jest prawdopodobnie możliwa, jednakże nie za swą pierwotną cenę. Istota instytucji odstąpienia od umowy zostanie w tym wypadku naruszona. Aby produkt z uszkodzonym opakowaniem zużyty w znacznym stopniu trafił do ponownej sprzedaży, musimy taki produkt przecenić. Odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni w naszym sklepie takiego produktu obowiązuje, lecz jest potrącana kwota za zniszczenia produktu min. 20%. Każdej sytuacji podchodzimy indywidualnie i uzasadniamy to w formularzu zwrotów.
Odbiór Osobisty Bielany/Żoliborz – MARKA HŁASKI 10 (okolice metra SŁODOWIEC) godz 10:00 – 17:00
od poniedziałku do piątku.
ZAMÓWIENIA ZŁOŻONE W SOBOTĘ I NIEDZIELE SĄ WYSYŁANE W PONIEDZIAŁEK.
ZAMÓWIENIA ZŁOŻONE W PONIEDZIAŁEK PO GODZ. 8:30 SĄ WYSYŁANE WE WTOREK ZE WZGLĘDU NA DUŻĄ ILOŚĆ PRZESYŁEK Z SOBOTY I NIEDZIELI. PRZEPRASZAMY ZA TĄ NIEDOGODNOŚĆ I DEKLARACJE NA AUKCJI. ALLEGRO LICZY ŚREDNI CZAS DOSTAWY Z OSTATNICH WYSYŁEK. DLATEGO PODAJE PRZEWIDYWANY CZAS DOSTAWY A NIE GWARANTOWANY. MY DEKLARUJEMY TYLKO GODZ. W JAKICH MOŻEMY WYSŁAĆ:
DROGI KLIENCIE JEŻELI ZŁOŻYSZ ZAMÓWIENIE DO GODZINY PONIŻEJ NA 99% WYŚLEMY TEGO SAMEGO DNIA
PONIEDZIAŁEK DO GODZ 8:30
WTOREK DO GODZ 14:30
ŚRODA DO GODZ 14:30
CZWARTEK DO GODZ 14:30
PIĄTEK DO GODZ 14:30
SKLEP NUTY ZAPACHOWE NIE WYSYŁA PRZESYŁEK W SOBOTĘ I NIEDZIELĘ.
JEŻELI CHODZI O KODY PRODUKCJI DANEJ PARTII PRODUKTU TO NALEŻY SIĘ KONTAKTOWAĆ TELEFONICZNIE W GODZINACH PRACY SKLEPU 10-17. ZDJĘCIA NA AUKCJACH SĄ PODGLĄDOWE I MOGĄ WPROWADZAĆ W BŁĄD ZA CO Z GÓRY PRZEPRASZAMY.
Pozostałe informacje
REGULAMIN
Nick NUTY-ZAPACHOWE powstał z myślą o tym aby mogli Państwo nabywać najwyższą jakość towaru w jak najlepszych cenach. Liczymy, że w niedługim czasie zdobędziemy Państwa zaufanie i pozyskamy nowych stałych Klientów
.
FLAKON – zazwyczaj jest to produkt wyjęty z zestawu kosmetyków. Jest pakowany w opakowanie zabezpieczające przed uszkodzeniem w czasie transportu. FLAKON również może być pozbawiony opakowania zastępczego. FLAKON zatem różni się od klasycznego produktu tylko tym, że zapakowany jest w białe bądź tekturowe pudełko. Na flakonie często znajduje się dodatkowe naklejki, lub napisy, FLAKON może nie posiadać korka na atomizerze. Jeśli chcą Państwo perfumy dla siebie, a opakowanie nie jest Państwu potrzebne – FLAKON jest w tym przypadku idealnym wyborem. Jeśli perfumy są prezentem dla kogoś – polecamy zakup PRODUKT w klasycznym opakowaniu.
TESTER – Jest pakowany w opakowanie kartonowe TESTEROWE zazwyczaj bez żadnego napisu lub może posiadać dodakowe napisy typu TESTER. Ten rodzaj również może być pozbawiony opakowania zastępczego. TESTER zatem różni się od klasycznego produktu tylko tym, że zapakowany jest w białe bądź tekturowe pudełko. Na flakonie często znajduje się dodatkowe naklejki, lub napisy, TESTER może nie posiadać korka na atomizerze. Jeśli chcą Państwo perfumy dla siebie, a opakowanie nie jest Państwu potrzebne – TESTER jest w tym przypadku idealnym wyborem. Jeśli perfumy są prezentem dla kogoś – polecamy zakup PRODUKT w klasycznym opakowaniu.
Bardzo prosimy o podpisywanie tytułów przelewów tylko i wyłącznie swoim Nickiem oraz nr aukcji z allegro w ten sposób unikniemy nieporozumień dotyczących wpłat oraz opóźnień w wysyłkach.
Regulamin Sklepu NUTY-ZAPACHOWE
Sklep internetowy pod marką NUTY-ZAPACHOWE
jest prowadzony przez firmę:
ING 18 1050 1054 1000 0090 9151 0371
„SPARDOS” Grzegorz Zgliczyński
ul. Marka Hłaski 10
01-689 Warszawa
NIP: 118-171-18-62
REGON 144826412
Tel.: 570407404
e-mail: PerfumeriaNUZA@gmail.com
Odbiór Osobisty Bielany – MARKA HŁASKI 10 (okolice metra SŁODOWIEC) 10-18
Sklep internetowy NUTY-ZAPACHOWE prowadzi sprzedaż wysyłkową wyrobów perfumeryjnych na terenie Polski oraz Europy po wcześniejszej wpłacie na konto. Wszystkie produkty dostępne w sklepie NUTY-ZAPACHOWE są w 100% oryginalne. Wszystkie ceny są podane w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Warunkiem przyjęcia zamówienia do realizacji jest poprawne wypełnienie (wraz z telefonem) i wysłanie formularza dostawy tuż po kupnie przedmiotu.
UWAGA PRZESYŁKI SĄ WYSYŁANE NA ADRES PODANY W ODPOWIEDNIM MIEJSCU W FORMULARZU DOSTAWY!!! NIE PRZYJMUJEMY INNEGO ADRESU DO WYSYŁKI POPRZEZ WIADOMOŚCI E-MAIL ORAZ INNE ŚRODKI PRZEKAZU!!! JĘŻELI UŻYTKOWNIK NIE WYPEŁNI FORMULARZA DOSTWY I NIE ZAZNACZY INNEGO ADRESU DO WYSYŁKI W ODPOWIEDNIM MIEJSCU TO ZAMÓWIENIE ZOSTANIE WYSŁANE NA ADRES PODANY W ALLEGRO!!!
Zastrzegamy sobie prawo odstąpienia od realizacji zamówienia Klienta, który nie podał wszystkich wymaganych danych lub podane dane budzą wątpliwości co do ich poprawności. Termin wysyłki zamówionych towarów liczony jest od momentu potwierdzenia zamówienia i wynosi on 24-72 godzin (dni robocze), chyba że wspólnie z Klientem został ustalony inny termin. W przypadku złożenia zamówienia z wybraną przez Klienta formą płatności przelewem na rachunek firmy „SPARDOS”, zamówienie zostanie wysłane po potwierdzeniu wpływu kwoty wartości zamówienia na rachunek. Dostawy realizowane są za pośrednictwem Firmy Kurierskiej GEIS/POCZTEX lub POCZTY POLSKIEJ i wysyłane jako POCZTEX48. Koszt podane są na aukcjach W ZAKŁADCE sposób dostawy. Przy zamówieniu powyżej 900 złotych przy wpłacie na konto wysyłka gratis. W przypadku braku towaru w magazynie, Klient jest informowany o tym fakcie i związanym z tym wydłużeniem czasu realizacji zamówienia. Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w ofercie w szczególności wycofywania produktów ze sprzedaży lub zmiany cen. Po dokonaniu zamówienia obowiązującą ceną produktu jest cena, za którą produkt został zamówiony, bez względu na późniejsze zmiany. Do każdych zakupionych perfum Klient dostaje dowód zakupu PARAGON lub FAKTURĘ VAT. W tym celu Klient wypełnia niezbędne dane w formularzu zamówienia. Zapłata za towar uiszczana jest z góry przelewem albo gotówką przy odbiorze przesyłki. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub uszkodzenia towaru z winy użytkownika, wszelkie koszty pokrywa Klient. Zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2002 roku o ochronie praw konsumentów z towaru zakupionego w naszym sklepie można zrezygnować bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki . Gwarantujemy zwrot wartości produktu wraz z najtańszym kosztem przesyłki. Pieniądze zwracamy przelewem na podany numer konta. Koszt opakowania i odesłania produktu ponosi Klient. Nie przyjmujemy przesyłek za pobraniem!!!!!
„Klient dokonujący zakupu w sklepie wyraża zgodę na przekazanie swojego adresu e – mail do Grupa Allegro Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu oraz na przetwarzanie przez sklep oraz Grupa Allegro Sp. z o.o., danych osobowych Klienta w celu wypełnienia ankiety oceny procesu składania zamówienia, ankiety oceny realizacji zamówienia oraz ankiety oceny produktu (zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 ).” Klient ma obowiązek zapoznać się z regulaminem perfumerii internetowej NUTY-ZAPACHOWE i jest każdorazowo związany postanowieniami Regulaminu w chwili dokonania zamówienia. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem obowiązują przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy z dnia 2 marca 2000r. O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
Szanowni Klienci, Firma SPARDOS Grzegorz Zgliczyński dysponuje wieloletnim doświadczeniem w doborze towaru. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą przedstawioną w sklepie internetowym. Nasza wykwalifikowana kadra pomoże Państwu dobrać towary, które spełnią Państwa największe wymagania. Lojalność, opinie naszych Klientów dają nam największą satysfakcję i są dla nas najlepszą rekomendacją.
Uwaga! Klient w celu otrzymania faktury VAT powinien zadeklarować w momencie dokonywania zakupu, że nabywa Towar, jako Przedsiębiorca (podatnik). Zgłoszenie powyższej deklaracji, następuje poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia, przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy .
UWAGA PRZESYŁKI SĄ WYSYŁANE NA ADRES PODANY W ODPOWIEDNIM MIEJSCU W FORMULARZU DOSTAWY!!! NIE PRZYJMUJEMY INNEGO ADRESU DO WYSYŁKI POPRZEZ WIADOMOŚCI E-MAIL ORAZ INNE ŚRODKI PRZEKAZU!!!
JEŻELI UŻYTKOWNIK NIE WYPEŁNI FORMULARZA DOSTAWY I NIE ZAZNACZY INNEGO ADRESU DO WYSYŁKI W ODPOWIEDNIM MIEJSCU TO ZAMÓWIENIE ZOSTANIE WYSŁANE NA ADRES PODANY W ALLEGRO!
DROGI KLIENCIE NA WPŁATĘ LUB ZAZNACZENIE WYSYŁKI ZA POBRANIEM OCZEKUJEMY 7DNI PO TYM CZASIE ZAMÓWIENIA BĘDĄ ANULOWANE. JEZELI UZYTKONIK CHCE ZREALIZOWAC ZAMOWIENIE PO TYM CZASIE NALEZY KONTAKTOWAC SIE TELEFONICZNIE I ZGLOSIC CHEC ZAKUPU.
Pozostałe informacje powstał z myślą o tym aby mogli Państwo nabywać najwyższą jakość towaru w jak najlepszych cenach. Liczymy, że w niedługim czasie zdobędziemy Państwa zaufanie i pozyskamy nowych stałych Klientów . przelewów tylko i wyłącznie swoim Nickiem oraz nr aukcji z allegro w ten sposób unikniemy nieporozumień dotyczących wpłat oraz opóźnień w wysyłkach.
Odstąpienie od Umowy sprzedaży
1. Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
2. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik.
3. Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
4. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu za pośrednictwem formularza udostępnionego na stronie internetowej pod adresem: Elektroniczny Formularz odstąpienia. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta otrzymanie formularza złożonego za pośrednictwem strony internetowej.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
6. Jeśli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
7. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
9. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
10. W wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu.
11. Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta oraz Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta o kosztach zwrotu rzeczy na Stronie Internetowej Sklepu.
12. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
13. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta chyba, że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
14. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów, w których Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
Zgodnie z art 38 pkt 5 ustawy konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. Przepis ten dotyczy towarów, których nie można zwracać ze względów higienicznych lub zdrowotnych.
Postanowienia końcowe
1. Administratorem danych osobowych Klientów uzyskanych przez Sprzedawcę w ramach zawieranej umowy sprzedaży lub innych okoliczności określonych w Regulaminie, jest Sprzedawca. Źródłem danych osobowych jest Allegro.
2. Dane osobowe zbierane przez pufini_pl są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.
3. Sprzedawca spełnia obowiązki informacyjne wynikające z RODO w stosunku do osób których dane dotyczą, przesyłając je na podany adres poczty elektronicznej.
4. Wyłącznym źródłem zobowiązań Sprzedawcy jest niniejszy Regulamin, regulaminy Allegro oraz bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
5. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
6. Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sprzedawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
7. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2021 r.
Pozostałe informacje
Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu allegro
1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w zakresie w jakim nie stoją w sprzeczności z regulaminami Allegro, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy należą do Sprzedawcy. Wszystkie nazwy towarów oraz znaki towarowe oraz zdjęcia należą do ich prawnych właścicieli i na stronach Sklepu Internetowego zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych, korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z prawem.
2. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nie związanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.
3. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na Trwałym nośniku do Klienta.
Płatność i realizacja zamówień
1. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary: a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy); b) karta płatnicza lub przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności PayU, obsługiwany przez firmę PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po otrzymaniu z systemu PayU informacji o pozytywnym zakończeniu przeprowadzonej płatności); c) gotówką za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu Dostawy (w tym przypadku realizacja zamówienia i jego wysyłka zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia); d) gotówką przy odbiorze osobistym – płatność w biurze Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie dokonana niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia, zaś Towar wydany zostanie w biurze Sprzedawcy).
2. Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar będący przedmiotem Umowy sprzedaży bez wad.
4. Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informację o liczbie Dni roboczych potrzebnych do Dostawy i realizacji zamówienia.
5. Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z §3 ust. 1 Regulaminu.
6. Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu liczony jest w Dniach roboczych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży w wypadku wyboru przez Klienta opcji płatności „za pobraniem”.
7. Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia.
8. Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu.
9. Klient ma możliwość odbioru osobistego zamówionego Towaru. Odbioru można dokonać w biurze Sprzedawcy w Dni Robocze, w godzinach otwarcia wskazanych na Stronie Internetowej Sklepu, po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą terminu odbioru pocztą elektroniczną lub telefonicznie.
10. Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary. Klient w celu otrzymania faktury VAT powinien zadeklarować w momencie dokonywania zakupu, że nabywa Towar, jako Przedsiębiorca (podatnik). Zgłoszenie powyższej deklaracji, następuje poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia, przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy.
11. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy, pracownik Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt Dostawy.
Rękojmia
1. Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
2. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może: a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia. b) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
3. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. W wypadku Klienta będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
4. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady. W przypadku Towaru, który był oznaczony przez Sprzedawcę jako używany, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem jednego roku od wydania Towaru Klientowi.
5. W przypadku Klienta będącego Przedsiębiorcą, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi przed upływem 1 roku od dnia Dostawy.
6. Klient będący Przedsiębiorcą traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał Towaru w czasie i w sposób przyjęty przy Towarach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie.
7. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
8. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.
9. Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r., o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
Zmiany w prawach konsumenta w 25 grudnia 2014 r.
Najważniejsze zmiany, o których każdy konsument powinien wiedzieć :
- Wydłużenie czasu na odstąpienie kupującego od umowy zawartej przez Internet (czyli na odległość) oraz na pokazie (czyli poza lokalem przedsiębiorstwa) z 10 do 14 dni.
- Uregulowanie kwestii kosztów odesłania towaru. Warto wiedzieć, że w sytuacji rezygnacji z zakupów – to konsument poniesie koszty odesłania towaru, a sprzedawca zwróci oprócz ceny produktu także koszt jego wysłania, ale tylko najtańszy przez siebie oferowany.
- Zapłata za zmniejszenie wartości towaru. Konsument ma prawo obejrzeć dostarczony towar w taki sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym. Jeżeli rzecz nie spełnia jego wymagań, nie może używać jej dowolnie. Gdy tak się stanie i klient będzie chciał odstąpić od umowy, przedsiębiorca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru.
- Jasne terminy zwrotu kosztów zakupu. Jeśli konsument zrezygnował z e-zakupów i wysłał oświadczenie, to sprzedawca będzie miał prawo wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy za rzecz oraz kosztów jej wysyłki do czasu otrzymania od konsumenta towaru lub potwierdzenia jego nadania.
- Dodatkowe koszty zakazane. Za skorzystanie z określonej formy płatności przedsiębiorcy nie wolno żądać od konsumenta opłaty przewyższającej koszty poniesione przez sprzedawcę z tego tytułu. Dodatkowa opłata – np. za płatność kartą – nie może być wyższa od prowizji, którą uiści w związku z tym sprzedawca.
POZDRAWIAM I ŻYCZYMY UDANYCH ZAKUPÓW